De ondernemer op het podium
DPG Media begon met een interne startup, genaamd Indebuurt.nl. Zelf kregen ze het nog niet voor elkaar om hiervoor een echte verkoopafdeling op te zetten. Ze zochten daarom een externe partij die hun product kon verkopen aan het MKB van Nederland. Zo kwam PARTOF in de picture. We kregen twee taken: hun product verkopen รฉn de DPG helpen bij het opzetten van een succesvolle interne verkoopafdeling. Na het project wilden zij onze werkwijze namelijk zelf kunnen voortzetten.
Combi van direct, persoonlijk, telefonisch en online
Het Nederlandse MKB, en dan vooral de retail, is een markt die moeilijk te benaderen is. Daarom besloten we samen te werken met de regiokantoren. Zo konden we een goede klantanalyse maken en daarmee onze doelgroep samenstellen. Onze strategie werd een combinatie van verschillende kanalen. Persoonlijk bezoek zorgde voor het haakje, waarna elke andere afdeling hieraan werd gekoppeld. Zo kon de prospect direct, persoonlijk, telefonisch of online converteren. Voornamelijk de persoonlijke aandacht en het laagdrempelig handelen van de door PARTOF gevormde new business accountmanager was een succes.
De resultaten spreken voor zich
-
5
Adviseurs
Het verkoopteam bestond uit 5 interne en externe adviseurs. Allemaal in staat om de ondernemers een goed advies te geven over adverteren op het lokale platform.
-
1.200
Ondernemers
Ruim 1200 ondernemers werden lid van het platform in de pilotfase van DPG. Deze ontvingen allemaal een persoonlijke pagina om zo hun lokale klant te benaderen.
-
35
Redacties
Inmiddels zijn er geen 4, maar 35 lokale redacties van DPG Media betrokken bij het platform. Deze benaderen ondernemers en helpen ze ook met de redactionele stukken voor op het platform.
Collateral benefit
Het werken met een startup binnen dit grote bedrijf leverde een schitterende dynamiek op. Het was mooi om onze visie op persoonlijk converteren over te kunnen brengen op DPG. Doordat wij de interne verkopers van DPG zoveel mogelijk in het proces hebben meegenomen konden we ook dit kanaal laten groeien. โCollateral Benefitโ noemen wij dat!
De startup is volop in ontwikkeling. Er zijn inmiddels meer dan 30 steden live en binnen de interne verkoopafdeling ligt de volledige focus op Indebuurt.nl. Dat we deze werkwijze bij DPG Media hebben kunnen activeren is voor ons een kroon op ons werk.
Een kijkje bij ons in de keuken
-
Hoog bezoek! ๐ Het bestuur van de VOA, verschillende wethouders en de kersverse burgemeester van Alphen kwamen langs om een kijkje te nemen bij ons op kantoor. Geen standaard rondleiding, maar een moment waarin ze echt konden ervaren wie wij zijn, waar we voor staan en hoe het voelt om onderdeel te zijn van Partof ๐ช๐ฝ๐ค
-
Wat een prachtig beeld van waar het vaak begint: de keuken van je moeder. ๐ Bij PARTOF geloven we dat familie, overwinning en visie onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Hier ontstaat de kracht om te groeien, te delen en vooruit te kijken. Mooi om te zien, Swen!๐๐๐
-
Bij PARTOF geloven we dat een klantreis pas echt waardevol is wanneer die met vertrouwen begint. Dit verhaal van Kjeld en zijn team laat zien hoe belangrijk oprechte en consistente communicatie is. Complimenten aan Niels voor de 10 plus, en aan het hele team voor het dagelijks leveren van kwaliteit.