CASE STUDY

Etronix ICT

Etronix ICT is een webshop waar je kwalitatieve hardware en software van bekende merken als Microsoft, Dell, HP en Huawei vindt. De verkoop loopt goed, maar de webshop merkt dat er ruimte is voor verbetering. Om de verkopen te laten stijgen wil Etronix ICT zich online beter positioneren en meer zichtbaarheid creëren via social media. Ze willen een sterk verhaal neerzetten dat ervoor zorgt dat elke nieuwe websitebezoeker iets koopt in de webshop en telkens weer terugkomt. Maar, waar begin je?

Alle teksten liggen op één lijn en waar de klant ook terecht komt, alle verhalen passen bij elkaar en vertellen hetzelfde

Onze oplossing

Het klinkt als een cliché, maar mensen kopen echt van mensen. Samen met Etronix ICT zijn we op zoek gegaan naar hun verhaal. Waar staat Etronix ICT voor? Wat drijft ze? Wat doen ze nu precies? We beginnen met een interview. Zo leren we Etronix ICT beter kennen en halen we de onderste steen boven.

Eén verhaal voor de klant

Aan de hand van deze antwoorden werken we een ‘over ons’ verhaal uit voor op de website. Op basis van deze tekst maken we ook een persbericht voor de lokale media, een profieltekst voor LinkedIn en een voor de Facebookpagina. Alle teksten liggen op één lijn en waar de klant ook terecht komt, alle verhalen passen bij elkaar en vertellen hetzelfde: het verhaal van Etronix ICT. En om helemaal bij de kern te blijven zijn er door Bas Duijs een paar mooie foto’s gemaakt.

Duidelijke communicatie tijdens de samenwerking

Het contact met Etronix ICT verliep tijdens de uitvoering van de opdracht heel soepel en de lijnen waren kort. Dit kwam doordat beide partijen met één contactpersoon werkten en hierdoor konden we snel schakelen. Dit alles zorgde voor een fijne samenwerking en een tevreden Etronix ICT. En als de klant tevreden is, zijn wij dat ook.

Vervolg

De teksten zijn klaar en de social media is opgestart. Vanaf hier pakt Etronix ICT het zelf op en gaan ze met een social media marketeer aan de slag. De toon is gezet. Op de vraag ‘kom je met een volgend vraagstuk bij ons terug?’, antwoorde oprichter Najim volmondig ja. Kijk, daar doen we het voor!