CASE STUDY

Hoe wij VodafoneZiggo helpen

De uitdaging: teruglopende conversiepercentages

Al 5 jaar vertegenwoordigen wij VodafoneZiggo met veel succes aan de deur. De laatste 1,5 jaar zagen we alleen dat het verkopen via het persoonlijke kanaal lastiger werd. Daar namen we natuurlijk geen genoegen mee! Een mooie kans om weer eens terug te gaan naar de basis en om manieren te bedenken waarmee we prospects wél over de streep kunnen trekken.

Onze oplossing: 360º verkoopstrategie

Terug naar de tekentafel dus. Pure deur aan deur verkoop bleek niet langer voldoende, maar wat dan wel? We besloten over te gaan op een 360º verkoopstrategie. We maken de verbinding tussen de mogelijkheden van online en de persoonlijke aandacht van de verkoper aan de deur. Allereerst zorgen we ervoor dat de klant online wordt voorbewerkt. Wanneer nodig komt één van onze adviseurs vervolgens langs aan huis. Gewapend met persoonlijke aandacht, goed advies en een palet aan mogelijkheden om de prospect te converteren. Behalve persoonlijk kunnen we prospects ook online of telefonisch converteren.

Groeien door partnership

Wij geloven in samen beter worden. Om groei te realiseren werken PARTOF en VodafoneZiggo nauw samen. Beide partijen dragen en nemen verantwoordelijkheid. We schakelen snel en bespreken wekelijks de aandachtspunten. Zo benutten we elkaars talent optimaal en komen we tot de beste resultaten.

Een fantastisch resultaat

Het is natuurlijk superleuk om zo’n nieuwe strategie op te zetten, maar levert het ook wat op? Het antwoord is een volmondig JA. We bereikten een conversieverhoging met pieken op 132%! Daar kunnen we trots op zijn.