CASE STUDY

Alleen thuis is niet genoeg

De uitdaging: aandacht nodig voor de klanten in het nieuwe FttH-gebied

Als relatief nieuwe speler in de wedstrijd om glasvezelverbindingen bij de klant in huis te brengen, wil T-Mobile goed in contact staan met haar klanten en propects. Als uitbreiding op hun marktbenadering, waar d2d, telesales en online naadloos op elkaar aansluiten, zochten ze naar een extra contactmoment. PARTOF kreeg de uitdaging om er een succes van te maken. En uitdagingen, daar houden wij van! 

Onze oplossing: een mobiele huiskamer. Laagdrempelig, gezellig en met alle antwoorden voor de klant.

Simpel, was ons antwoord. Door op een strategisch goede plek middenin het nieuwe gebied te staan, zorgen we dat we voor de klant bereikbaar zijn.

Doordat we mobiel zijn, kunnen we snel van gebied wisselen. En dat is heel belangrijk. Met die magenta-bus vallen we goed op en dat trekt altijd mensen aan. “Er zijn echt allerlei soorten gesprekken: puur nieuwsgierig, interesse in product, vragen mbt de aanleg in de straat, noem het maar op. Maar de adviseurs bij de promotiebus hebben op alle vragen een antwoord en schakelen snel. Doordat we het combineren met fieldsales zijn we ook bereikbaar voor klanten die net de adviseur aan de deur hebben gemist.

Een mooie toevoeging in de marktbewerking

De samenwerking tussen T-mobile en PARTOF werkt ook op deze manier. T-Mobile heeft een enorme bak aan ervaring in klantcontact en weten hoe ze dat willen doen. De adviseurs van PARTOF snappen hoe ze een klant met een glimlach kunnen laten vertrekken en hoe ze deze Point of Sale kunnen gebruiken om de conversie te boosten. Succesvol? Jazeker. Gebieden waar nieuw en snel glasvezel van T-Mobile ligt zijn nu langer benaderbaar. Door deze toevoeging in de marktbewerking mochten we in de eerste week nog eens 24% extra klanten aansluiten.

Heb jij een toffe uitdaging voor ons? Wij gaan hem graag aan. Koffie doen?

Design: TBWA/NEBOKO i.o.v T-Mobile Netherlands B.V.