12 mei 2022

De potentiële klant in gesprek met jou

Prospect Marketing Converteren

Een andere mindset en bijbehorend gedrag zijn essentieel om (nieuwe) klanten echt centraal te stellen. Potentiële klanten zijn geen abstracte cijfers, in euro’s of volume. Klanten “scoren” we niet, als een avontuurtje in de plaatselijke kroeg. We slaan ze niet aan de haak. Er moet op een andere manier worden omgegaan met potentiële klanten. Of moeten we het omdraaien? Gaat de potentiële klant met jou praten? Met FINDRS heeft PARTOF de oplossing voor dit probleem. 

Op 1 juni zal PARTOF een innovatieve dienst lanceren. Als eerst is het resultaat voor haar bestaande klanten, maar het bedrijf geeft aan in een vergevorderd stadium te zijn in de ontwikkelingen om de dienst ook in te zetten voor bedrijven die dit ook willen toevoegen aan hun eigen dienstverlening, zonder de personele inzet van de Sales & Marketing van PARTOF. 

“Met FINDRS werken we, met het eveneens in huis ontwikkelde, Prospect Driven Conversion Technology (PDCT) en daar zijn we natuurlijk super trots op” vertelt Chris de Leeuw (eigenaar PARTOF). Deze technologie helpt onze opdrachtgevers om op een zo goed mogelijke manier in contact te staan met hun doelgroep. Door de inzet van PDCT koppelen we naadloos het adres aan meer dan 50 soft-insights. De win-win-win zit hem natuurlijk in het niet frustreren van de prospect doordat je hem stoort of simpelweg op de verkeerde manier aanspreekt. Open, eerlijk en transparant. Drie woorden die je vaak hoort.

FINDRS zorgt ervoor dat de er zonder de tussenkomst van persoonsgegevens toch een predictief model kan ontstaan en richt zich voornamelijk op de: waarom wel, waarom niet. “Het succes is keihard meetbaar aan de conversie (wie worden er klant), maar we zijn meer benieuwd naar de cijfers die we ontvangen vanuit de markt. In de 6 maanden pilot scoorde de tevredenheid een dikke 8.4. En daar ging de champagne wel voor open!” vertelt Jeroen Poort. Hij is projectcoördinator en mede-verantwoordelijk voor de Customer insights & Klantcontact. “Je weet dat je iets voor ogen hebt en wat je wilt bereiken, maar zo’n bevestiging is altijd spannend”.  

 In 2017 lanceerde ze Find, Inform, & Convert en toen al met het doel om in drie jaar met een een 2.0 versie te komen. “Helaas werden we door Covid-19 wel een beetje terug in ons hok gestuurd en dat is natuurlijk balen. De financiën voor de benodigde R&D waren er simpelweg even niet, maar dat hebben we direct in de loop van 2021 weer opgepakt en met nu al een groot succes. De kennis van, in totaal bijna 15 jaar, consumer direct sales geeft ons een enorme voorsprong in de branche. En dat bieden we natuurlijk graag aan onze trouwe opdrachtgevers”


Wil je meer weten over wat FINDRS voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact op met PARTOF en drink koffie met Chris (0652095591) of Laurens (0611953080)