4 januari 2019

De kracht van ijzersterke content

content Binden Inspireren

De kracht van ijzersterke content voor jouw sales en marketing

Je komt er als bedrijf niet meer mee weg door te roepen dat mensen jouw product of dienst moeten kopen. Mensen willen een verhaal, een waarom. IJzersterke content helpt je daarbij. Oprichter Chris vertelt je in dit blog wat de waarde is van content voor jouw sales en marketing en hoe we dat aanpakken bij PARTOF_.

PARTOF_ ademt sales en marketing. Welke rol speelt content daar in?

“Door de afgelopen opdrachten en de veranderingen in de markt merken we hoe belangrijk goede content is. Wat je ziet, is dat klanten steeds meer waarde hechten aan een origineel verhaal of een originele benadering waarin zij zichzelf kunnen herkennen. Klanten willen weten bij wie ze kopen, wat het verhaal achter het bedrijf is, waarom je doet wat je doet en bovenal: what’s in it for them. Neem bijvoorbeeld de door to door verkoopstrategie. Wanneer wij deze strategie inzetten voor de doelgroep van onze klant, moeten wij ook uitleggen waarom we bij hem/haar langs komen. Wij geloven dat je hen met goede content hierin kunt meenemen en aan je merk kunt binden. Dus naast sales en marketing, zijn wij ons ook steeds meer gaan focussen op content creation.”

Met content kun je klanten dus aan je merk binden. Hoe zorg je daarvoor?

“Traditioneel gezien zie je vaak dat bedrijven hun producten of diensten puur willen verkopen. Maar daarmee maak je geen connectie met je klant. Neem je klanten vanaf het begin mee in je verhaal, leg uit wat je doet als bedrijf en waarom, maar durf je ook open en kwetsbaar op te stellen. Stap als het ware echt op de klant af. Laat hem/haar kennismaken met jouw bedrijf met behulp van content. Maak connectie en zorg voor herkenning. Ik vergelijk het altijd met de markt, waar de ene kaasboer zegt: ‘De kaas is hier in de aanbieding!’ Terwijl de andere kaasboer vraagt: ‘Hé meneer, wilt u een stukje kaas proeven?’ Ik hoef dan niet lang na te denken over naar welke kaasboer ik ga. Zo werkt het met content voor je sales en marketing ook. Laat eerst de waarde van je product of dienst inzien, zodat je connectie maakt en mensen aan je bindt. En daarna is het natuurlijk van belang om de relatie met je klant te onderhouden en verder uit te bouwen door waarde te blijven bieden.

Aha. En hoe pakken jullie dat bij PARTOF_ aan?

“Alles wat wij doen – dus ook op het gebied van content creation – plotten we in de aanpak find, inform and convert. In de eerste stap gaan we altijd op zoek naar wat onze klant nodig heeft op het gebied van content. Vaak heeft hij/zij hier al een idee over en wil de klant het liefst gelijk door naar de uitvoer. Maar wij bij PARTOF_ schijnen altijd het tegenlicht en zoeken altijd naar de diepere laag. We vragen dan: ‘Is dit wel waar je naar op zoek bent? Of zit jouw klant hier wel op te wachten?’ Dat kan best confronterend zijn voor bedrijven, maar het brengt ons wel in de juiste richting. Daarna informeren wij de klant over de werkwijze en content waarmee we de markt kunnen bedienen en bereiken en uiteindelijk gaan converteren. En dit toetsen we natuurlijk.”

En voor welke content kun je terecht bij PARTOF_?

“Laat ik het zo stellen: bij PARTOF_ kun je terecht voor dé oplossing. Wij laten onze find, inform and convert methode bepalen wat de uiteindelijke aanpak en content wordt. Dat kan copywriting, content creation, video- of fotoproductie zijn – alles is mogelijk bij ons. Zolang het maar de oplossing is voor wat jij als bedrijf wilt bereiken en vertellen en het aansluit bij de potentiële klant of eindgebruiker. Dus we denken strategisch met je mee over jouw content én zorgen ervoor dat je converteert. Want dat is waar we goed in zijn. Wil je ons bij PARTOF_ echt laten glimlachen? Geef ons dan de opdracht om persoonlijk met jouw klanten te praten, want dat werkt naast ijzersterke content nog altijd het beste om te converteren. Wij vinden het dan ook zonde hoeveel bedrijven – puur budgettechnisch – nog steeds ervoor kiezen om op afstand met hun klanten te praten of hen als massa aan te spreken.”

Wat is in de ogen van PARTOF_ ijzersterke content?

“Dat moet in onze ogen Het Beste Idee van Nederland-effect hebben. Dat effect creëren wij door het verhaal op de juiste manier op te bouwen, ervoor te zorgen dat klant zich in het verhaal herkent én een oplossing te bieden. Na het lezen of zien van de content, moet de klant denken: ‘Wat een goed idee, dat is precies wat ik zoek!’ Zo maken we de vervolgstap – een klik op de juiste knop – voor hem/haar logisch. Bij PARTOF_ is ijzersterke content, content die converteert.”

Benieuwd naar de kracht van content voor jouw sales en marketing? En hoe je (nog meer) kunt converteren met behulp van passende content? We bellen je graag voor een afspraak in ons inspirerende kantoor.

Ties. She is Made for stories!